Amerykanska Służba ochrony Wybrzeża używa helikopterów.
W 1975-tym roku postanowiono zastąpić maszyny Sikorsky HH-52A Sea Guard nowymi.
Uwagę decydentów zwrócił helikopter europejski Eurocopter AS365 Dauphin. Zaprojektowany przez Aerospatiale jako SA 360 na poczatku lat 70-tych i potem modernizowany wielokrotnie przez Eurocopter i Airbus. Produkowany jest z wielkim sukcesem do dziś, bo ma ogromne zalety. Moze latać wysoko i szybko. Posiada jeden z rekordów szybkości. Jest wykonany z kompozytów odpornych na korozję, a przede wszystkim ma unikalny system nawigacji i sterowania, pozwalający, nawet w sztormie, zawisnąć nad wybranym punktem na wysokosci 15 metrów. Utrzymując się automatycznie, umożliwia całej, czteroosobowej załodze brać udział w ratowaniu ludzi poniżej.
Prawo amerykanskie wymaga, aby taki sprzęt był w całości produkowany w USA.
A więc Airbus zorganizował kompletną wytwórnię w Grand Prairie, Texas. Francuskie silniki Turbomeca Arriel zostały zastąpione przez amerykańskie Textron Lycoming LTS101-750B-2 wytwarzane w Williamsport, Pennsylvania. Komputerowe sterowanie produkuje Rockwell Collins w Cedar Rapids, Iowa.
Tym sposobem Coast Guard ma najlepszy z możliwych helikopterów, jednocześnie dokonujac transferu technologii i kreując miejsca pracy.