auu auu
360
BLOG

Jeszcze o Airbus EC725 Caracal

auu auu Polityka Obserwuj notkę 3

Amerykanska Służba  ochrony Wybrzeża używa  helikopterów.

W  1975-tym roku postanowiono zastąpić maszyny Sikorsky HH-52A Sea Guard  nowymi.

Uwagę  decydentów  zwrócił  helikopter europejski Eurocopter AS365 Dauphin. Zaprojektowany przez Aerospatiale jako SA 360  na  poczatku lat 70-tych i potem modernizowany wielokrotnie  przez Eurocopter i Airbus. Produkowany jest  z wielkim sukcesem do dziś,  bo  ma  ogromne zalety. Moze latać  wysoko i szybko. Posiada jeden z rekordów  szybkości.   Jest wykonany z kompozytów odpornych na korozję,  a przede wszystkim  ma  unikalny system nawigacji  i  sterowania,  pozwalający, nawet w sztormie,   zawisnąć  nad wybranym punktem  na wysokosci 15 metrów.  Utrzymując się automatycznie, umożliwia całej,  czteroosobowej załodze brać  udział w  ratowaniu ludzi  poniżej.

Prawo  amerykanskie wymaga, aby taki sprzęt  był  w  całości produkowany w  USA.

A więc Airbus  zorganizował  kompletną  wytwórnię  w  Grand Prairie, Texas.  Francuskie silniki  Turbomeca Arriel zostały zastąpione przez  amerykańskie Textron Lycoming LTS101-750B-2  wytwarzane  w Williamsport, Pennsylvania.  Komputerowe  sterowanie produkuje Rockwell Collins   w  Cedar Rapids, Iowa.

Tym sposobem Coast Guard  ma  najlepszy z możliwych helikopterów, jednocześnie  dokonujac transferu technologii  i  kreując  miejsca pracy.

auu
O mnie auu

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka